čtvrtek 15. ledna 2015

Obalovaný květák pečený v troubě


Tento způsob pečení květáku jsem objevila na Topreceptech ( recept od Ivulinky ) před pár lety. Nemusíme předvařovat, nemáme od obalování upatlané ruce a nemusíme při smažení na pánvi stát u plotny a obracet.


Na přípravu budete potřebovat:

1 květák
2 vejce
hladká mouka ( cca 6 PL )
strouhanka
sůl
olej

Postup přípravy receptu:

Květák rozebereme na růžičky, velké rozpůlíme. Opláchneme a dostatečně osolíme. Květák nepředvařujeme, obalujeme ho syrový. Z vajec, mouky, soli a trochu vody vymícháme hladké těstíčko, ve kterém růžičky obalíme. Vidličkou je vyndaváme a postupně vkládáme do sáčku se strouhankou. Vždy rukou sáček uzavřeme a protřepeme. Květák se krásně ze všech stran obalí strouhankou.


Obalený květák pokládáme na plech vyložený papírem a politý olejem.
 

Růžičky svrchu ještě trochu potřeme olejem a dáme péct do trouby na 200C. Pečeme cca 40 minut dozlatova, v polovině pečení květák obrátíme.





36 komentářů:

  1. tak to vypadá super, určitě vyzkouším, smažený květák je moje milované jídlo, ale vždycky mám výčitky, že zase jím smažené, tenhle v troubě vypadá moc dobře. Díky za inspiraci. Pěkný den. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvykli jsme si na způsob v troubě, a jinak už květák nedělám. (Mírně ale ovařuji.)Květák v troubě nenasaje tolik omastku, protože olejem opravdu šetřím - jen olejem růžičky pokapávám. Není třeba stát 2 hodiny u sporáku, super je i úklid pečícího plechu. Zamaštěný papír s oddrolenými drobky strouhanky opatrně vyjmu a šup do s ním do popelnice. Plech pak se už jen opláchne ve vodě s jarem a hotovo.

      Vymazat
  2. Evi zkuste. Já byla po prvním vyzkoušení mile překvapená, snad budete taky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Bezva nápad,vždy jsem byla líná květák smažit.Bude příští týden.Už se těším. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No právě, mě taky nebavilo u toho stát :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super ;) Tak to uz budeme mit kvetak casteji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, tak to jsem ráda, že recept přijde vhod :-)

      Vymazat
    2. Již jsem vyzkoušela a byla nadšená, navíc všem chutnalo. ;)

      Vymazat
    3. Práve som si predvarila karfiol. milujem vysmážaný, ale nesmiem, tak si aspom takto robím. Skúsim to na tento spôsob. Ak to vyjde, to bude pre mňa bomba.

      Vymazat
  6. Tak jsem ho vyzkoušela.Byl dobrý a hlavně nebyl cítit.Nemám ráda když se vaří,tu jeho vůni po celém bytě.

    OdpovědětVymazat
  7. Dnes jsem ho dělala poprvé a chuťově super a hlavně nemám zapraskanou kuchyň. Dávám jedničku s hvězdičkou.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. jakožto závislák na smaženém květáku, ti za tento a spoustu dalších receptů moc děkuju :)
    Radim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radime, já se ráda podělím o svoje zkušenosti v kuchyni a ráda slyším, že je ostatní využívají. Díky za milou zprávu ;-)

      Vymazat
    2. Také děkuji!

      Vymazat
  10. Vynikající - akorát já jsem na jeden větší květák spotřebovala 6 vajec.

    OdpovědětVymazat
  11. vynikajúce dnes som ho robil dík za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbez zač, jsem ráda, že recept koluje a zkouší ho stále více lidí ;-)

      Vymazat
  12. najlepsi aky som kedy robila :) robim tak dlhsie aj kvetak aj cuketu a teda musim len pochvalit mnam :) u mna ma 1 s hviezdickou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že už to takto jednoduše peče spousta lidí, díky za zprávu ;-)

      Vymazat
  13. Způsob přípravy květáku je vynikající. Musím vyzkoušet. Díky

    OdpovědětVymazat
  14. Dneska jsem se inspirovala tímto receptem a už nikdy nebudu dělat květák jinak.místo hl.mouky jsem dala špaldovou. ..naprostá lahůdka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko to mám radost ;-) A já už květák i brokolici a žampiony taky jinak nedělám. Díky za milou zprávu, Andrea

      Vymazat
  15. Mám dotaz....když budu píct na horkovzduch...zkoušel jste někdo? Jak dlouho a na kolik stupňů? Díky moc

    OdpovědětVymazat
  16. Dnes zkouším, díky za recept...

    OdpovědětVymazat
  17. Zítra se chystám na tuto úpravu květáku. Moc se mi líbí ten nápad. Jen nevím, na kolik stupňů ho mám péct. Mám horkovzdušnou troubu:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušejte na horkovzduch taky 180-200°C. Uvidíte, jak se bude rychle opékat, podle toho buď uberte nebo přidejte teplotu ;-)

      Vymazat
  18. Moc Vám děkuji za odpověď. Již jsem květák dělala. Byl vynikající. Měla jsem troubu na 180°C. Máte super recepty, všechny:-). Moc ráda sem chodím. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jsem ráda, že se to povedlo. A děkuji za milou zprávu ;-)

      Vymazat
  19. Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda lze tímto způsobem připravit i řízky v trojobalu, nejsem si jistá, zda budou chutnat stejně jako řízky smažené. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud dělám řízky v troubě, dělám je trochu jinak. Recept najdete pod názvem Máslovo-česnekové kuřecí řízky. Ale spousta lidí dělá klasické řízky v troubě, tak by to mělo fungovat. Akorát bude potřeba asi víc oleje než tady na květák ;-)

      Vymazat
  20. Luxusní. Děkuji za recept. Už ho jinak dělat nebudu.

    OdpovědětVymazat
  21. Díky za super recept, jinak už květák nedělám a všem moc chutná

    OdpovědětVymazat
  22. Díky za inspiraci a recept :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  23. Nejde mi otevřít recept na indicke plnene placky

    OdpovědětVymazat