pondělí 2. února 2015

Krůtí medailonky na víně se sušenou šunkou a rajčaty


Na přípravu budete potřebovat:

cca 750g krůtích prsou ( já jsem koupila už medailonky, což byly plátky prsou z té užší strany ) nebo můžete použít i maso kuřecí, prsní nebo stehenní
100g sušené šunky ( prosciutto, schwarzwaldská ... )
cca 8 sušených rajčat naložených v bylinkovo - česnekovém oleji
čerstvá šalvěj
100ml bílého suchého vína
plátek másla cca 1cm silný
hladká mouka
kuřecí vývar ( cca 150ml )
pepř
sůl
olej


Postup přípravy receptu:

Maso nakrájíme na plátky, které zlehka naklepeme, osolíme a opepříme. Sušenou šunku a rajčata nakrájíme na nudličky, šlavěj posekáme nebo necháme lístky vcelku, na tom zas až tolik nezáleží. Na pánvi rozpálíme olej, maso obalíme v hladké mouce, zbytek oklepeme a ihned dáme zprudka opéct z obou stran. Přidáme šunku, rajčata a šalvěj, zalijeme vínem a necháme zcela odpařit.


Pak přilijeme polovinu vývaru, přiklopíme a asi 10 minut dusíme. Podléváme zbytkem vývaru tak, abychom docílili hustší šťávy. Díky mouce, ve které bylo maso obalené, už nemusíme zahušťovat.


Nakonec vmícháme máslo, které nám šťávu zjemní a i trochu zahustí. Podle potřeby dochutíme solí a pepřem.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tip sommeliéra z Alkohol.cz, který vhodně spároval víno s tímto receptem. Baron Philippe de Rothschild Bordeaux Blanc 2015

Francouzské víno z Bordeaux je vynikajícím doplňkem ke krůtím medailonkům. Je dokonalou směsí dvou vín, má zelenožlutou barvu a ucítíte v něm citrusové vůně. Na jazyku vás potom pohladí svěží chutí, kde ucítíte ovoce jako například broskve a už zmíněné citrusy. 
https://www.alkohol.cz/produkty/cotes-du-rhone-village-les-cassagnes-de-la-nerthe-2013-0-75l-14-10026/ .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5 komentářů:

  1. Dnes jsem uvařila podle Vašeho receptu, dělala jsem z krůtích stehen, jako příloha byla rýže basmati a byla to neskutečná dobrota. Zařazuji mezi naše "vařící" recepty v rodině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milou zprávu, jsem ráda, když někdo uvaří podle mého receptu a hlavně, když chutná. Díky:-)

      Vymazat
  2. Dnes jsem uvařila také z krůtich stehen a opravdu chválím! Vynikající recept, všechny ingredience ladí krásně dohromady a omáčka je úžasná. Na začátku jsem ještě přidala trochu čerstvého zázvoru pro chuť. Děkuji za recept

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jste si pochutnali. Z těch stehenních to bude ještě šťavnatější ;-) Díky za vyzkoušení a zprávu

      Vymazat
  3. Dokonalá inspirace, moc děkuji! Přidala jsem tedy (se omlouvám) navíc ještě pár oliv a rozmarýnu s tymiánem a hned jsem si připadala jako někde na italské straně Tyrol, nádherná vůně! Celý blog máte super a ráda Vás sleduji!!! A moc mne mrzí, jak Vás "vykrádají" chudáci, kteří se potřebují chlubit cizím peřím. Originál jste Vy!

    OdpovědětVymazat