úterý 24. března 2015

Kančí ragú


Kančí a i ostatní maso ze zvěřiny je velice zdravé a dietní, obsahuje minimum tuku, dokonce méně než maso kuřecí i králičí. Měla jsem doma ještě ořez z mladého kance, tak jsem zužitkovala na ragú. Můžete podlít klasicky červeným vínem, já jsem tentokrát zvolila panáka brandy a bylo to skvělé :-) Pokud se dostanete ke zvěřině, určitě vyzkoušejte, třeba i s tím vínem.



Na přípravu budete potřebovat:

750g kančího masa nebo jiné zvěřiny
1 mrkev
2 řapíky celeru
hrst sušených hub
150g slaniny
50ml brandy ( můžete použít cca 150ml červeného vína )
1 velká cibule
čerstvý tymián
koření : 2 bobkové listy, 8 kuliček jalovce, 5 kuliček nového koření a 5 kuliček pepře
olej
sůl

Postup přípravy receptu:

Maso nakrájíme na kostky, cibuli, mrkev a celer na kostičky. Na oleji orestujeme nejprve cibuli se slaninou, pak přidáme mrkev, celer a houby. Restujeme asi 5 minut na mírnějším plameni. Pak přihodíme maso, opečeme ze všech stran, osolíme, přidáme všechno koření včetně tymiánu a vlijeme brandy. Necháme zcela odpařit a poté podlijeme nepatrně vodou. Přiklopené dusíme asi hodinu, občas promícháme a postupně podléváme, když se voda skoro vypaří. Ragú by se nemělo zahušťovat, takže podléváme opravdu jen tak, aby nám vznikla hustší šťáva.
Podávala jsem s bramborovými spätzlemi, je možno také s bramborovým knedlíkem, rýží, prostě podle chuti.




Žádné komentáře:

Okomentovat