středa 2. března 2016

Grilované pak choi ( bok choy ) s asijskou zálivkou


V obchodech je teď všude k dostání druh zelí pak choi nebo v zahraničí zvané také bok choy. Je to druh čínského zelí. Připravila jsem z něj teplý grilovaný salát s pikantní asijskou zálivkou ... jak jinak u mě, že :-D




Na přípravu budete potřebovat:

2 zelí pak choi
sezamový olej
sezam na posypání

Na zálivku:
1KL sezamového oleje
1KL nastrouhaného zázvoru
2 stroužky najemno nasekaného česneku
1PL rybí nebo sójové omáčky
2PL vody
1KL třtinového cukru nebo medu
šťáva z poloviny limetky
chilli paprička

Postup přípravy receptu:

Zelí rozkrojíme na poloviny tak, aby nám drželo pohromadě, nevykrajujeme košťál. Přivedeme v hrnci k varu vodu a zelí do ní ponoříme. Stačí jen krátce ( max. 2 minuty ) zblanšírovat. Vyjmeme do ledové vody a necháme v ní zchladnout. Vyjmeme a důkladně osušíme. V kastrůlku na oleji orestujeme zázvor s česnekem, přilijeme rybí nebo sójovou omáčku, vodu, vysypeme cukr a posekanou chilli papričku a provaříme. Dochutíme limetkovou šťávou.
Zelí dáme na olej na grilovací pánev nejprve řeznou plochou na gril a když se nám vytvoří hnědé mřížky , otočíme na druhou stranu. Servírujeme řeznou plochou nahoru, aby se mezery mezi listy vyplnily zálivkou a posypeme sezamem ( můžeme ho nasucho opražit ). Já jsem k tomu měla vajíčko, ale nemusí být ;-)




3 komentáře:

  1. Nikdy by mě teplé "čínské" zelí nenapadlo :)

    OdpovědětVymazat
  2. no tak to vypada uzasne😂👍 zitra pripravim i s tim bajickem...😘diky

    OdpovědětVymazat