pondělí 25. dubna 2016

Rychlé kuřecí nudličky se zeleninou ve sladkokyselé omáčce


Asi už se mi z těch asijských jídel začnou za chvíli zešikmovat oči :-D Když ta jejich kuchyně je tak rozmanitá a na přípravu rychlá, že já to mám strašně ráda. Dneska opravdu rychlovka, do které přidáte jenom pár už i hotových omáček a je to ;-)



Na přípravu budete potřebovat:

2-3 kuřecí prsa ( podle velikosti )
zeleninu nakrájenou na nudličky ( já jsem použila pórek, mrkev, červenou papriku a ještě žampiony ), můžete třeba dát i jinou, třeba cuketu, kedluben, zelí, vynechat houby, to je jedno
3PL sladké chilli omáčky
2PL dobrého kečupu, já používám domácí
2PL sójové omáčky
1/2PL rýžového nebo bílého vinného octa
1PL škrobu
kdo má rád koriandr, může jím nakonec jídlo posypat
sůl
olej

Postup přípravy receptu:

Nejvíc času strávíte nakrájením masa a zeleniny. Maso na nudličky cca 1cm silné, zeleninu na co nejtenčí a žampiony třeba na plátky.
Maso osolíme, poprášíme škrobem a zakápneme olejem. Necháme cca 10 minut odležet. Mezitím smícháme kečup s chilli omáčkou, sójovkou a octem. Dochutíme podle sebe, čím je potřeba, někdo raději sladší, někdo kyselejší, jiný pikantnější .
Na pánvi nebo ve woku rozpálíme olej a maso na něm zprudka opékáme ze všech stran, stačí cca 5 minut. Během opékání nudličky odddělujeme od sebe. Vyjmeme a do pánve vložíme zeleninu. Pokud je potřeba, přikápneme trochu oleje. Restujeme také asi 5 minut, vrátíme k zelenině maso a zalijeme omáčkou. Prohřejeme a máme hotovo.  Podáváme posypané koriandrem a s rýží.




2 komentáře: