neděle 12. března 2017

Pomazánka s avokádem a Nivou


Ten kdo příliš neholduje avokádu nebo ho chce vyzkoušet, měl by ho zakomponovat do nějaké dobré pomazánky. Já jsem si ho oblíbila taky postupně. Když jsem ho prvně ochutnala jen tak samotné kdysi na návštěvě ve Švýcarsku, vůbec mi nechutnalo, připadalo mi jako bláto bez chuti :-D Má máslovou konzistenci a je opravdu celkem bez chuti, proto se mu i říká zelené máslo. Výborné je v kombinaci třeba s různě připravenými vejci. V pomazánkách s ním můžete dost experimentovat. Takže s chutí do toho, je hodně zdravé ;-)



Na přípravu budete potřebovat:

1 zralé avokádo
1 kostka Lučiny
cca 1cm plátek nivy
1 stroužek česneku
1PL smetany
sůl a pepř

Postup přípravy receptu:

Avokádo rozpůlíme, vyjmeme pecku a hmotu vydlabeme lžící do misky. Přidáme Lučinu, nahrubo nastrouhanou nebo nalámanou nivu a smetanu. Můžeme vše rozmačkat důkladně vidličkou, pak bude mít pomazánka hrubší strukturu nebo rozmixovat ponorným mixérem. Nakonec vmícháme rozdrcený česnek, dochutíme solí a čerstvě mletým pepřem.
Pomazánku můžeme použít na pečivo nebo jako dip třeba k zeleninovým hranolkům či silným tyčkám.




2 komentáře:

  1. Tak to vypadá nádherně a jelikož u nás doma pomazánky fakt milujeme, tak musím i tuhle avokádovou určitě vyzkoušet, díky za tip!

    OdpovědětVymazat